Na zakręcie
Tytuł oryginalny: | Bend in the road |
---|---|
Autor: | Nicholas Sparks ... |
Tłumacz: | Elżbieta Zychowicz ... |
Wyd. w latach: | 2001 - 20113 |
Autotagi: | druk powieści proza |
Więcej informacji... | |
4.3
(7 głosów)
|
|
|
|
Recenzje
-
"Na zakręcie" jest historią miłosną dwojga ludzi Milesa i Sary, którzy poznają się i zakochują, gdy w życiu mężczyzny rozgrywa się dramat. • Zanim jednak do tego dochodzi Miles Ryan wiedzie życie szczęśliwego małżonka Missy oraz ojca Jonaha. Szczęśliwa rodzina mieszka w miasteczku New Bern w Karolinie Północnej, gdzie Ryan pełni funkcję szeryfa. • Pewnego dnia Missy wychodzi pobiegać i nigdy już do domu nie powraca. Zostaje śmiertelnie potrącona a sprawca zbiega z miejsca wypadku. • Celem Milesa jest odnalezienie winnego wypadku i pomszczenie żony. Szeryf dwa lata boryka się z tą zbrodnią, niestety brak jest dowodów oraz świadków, którzy mogliby coś wnieść do sprawy. Ryan pochłonięty pracą, mniej czasu poświęca synowi, co powoduje, iż dziecko nabawia się zaległości w szkole. Nauczyciele zamiast pomóc przepychają go dalej, gdyż współczują mu wielkiej tragedii. Dopiero nowa nauczycielka dostrzega dogłębniej problem i wzywa ojca Jonaha na rozmowę. Wspólnymi siłami postanawiają nadrobić zaległości w nauce chłopca. Sara Andrew staje się nie tylko osobą, która wiele zmienia w życiu chłopca ale i samego Milesa. Dla niej poznanie oby także wiele znaczy. Po nieszczęśliwie zakończonym małżeństwie wiodła życie samotniczki. • Wspólne chwile i rozmowy doprowadzają Sarę i Milesa do romansu, młodzi zaczynaj się w sobie zakochiwać. Życie powoli zaczyna się układać. • Niestety wspomnienia dotyczące przeszłości oraz wiadomość dotycząca domniemanego winnego burzy wszystko. • Miles otrzymuje potajemną wiadomość, iż sprawcą śmierci Missy jest Otis, który grożąc komuś w barze chwalił się tym. Ryan za wszelką cenę chce dopaść winnego nie bacząc na nic, przez co łamie prawo i zostaje zawieszony w pracy. • Jednocześnie toczy się drugi wątek dotyczący sprawcy wypadku. Otóż z opisu dowiadujemy się, iż nie zabił kobiety celowo. Mężczyzna postanowił pojechać dłuższą trasą, widział biegnącą Missy i starał się na nią uważać. Niestety w pewnym momencie przestraszyła się psa i wybiegła mu pod samochód. Nic nie mógł zrobić. uderzenie było tak silne, iż odrzuciło kobietę do rowu. Sprawca wypadku szukał jej długo po czym znalazł już martwą, przykrył ją kocem i odjechał. Wyznaje nam, iż był w szoku i nie pamięta niczego od momentu ucieczki. Targały nim wyrzuty sumienia, jednak nie potrafił się przemóc i zgłosić na policję. Co tydzień woził świeże kwity na grób Missy myśląc, że zagłuszy wyrzuty sumienia. Posunął się także do tego, iż śledził Milesa i Johana. Dopiero niespodziewana sytuacja zmieniła jego zachowanie. • Podczas rozmowy z Sarą mężczyzna dowiaduje się, że Ryan chce za wszelką cenę zapuszkować Otisa, którego podejrzewa o zabójstwo. Kobieta obawia się, ze Miles jest zdolny do wszystkiego aby pomścić żonę. • Chęć chronienia siostry i pogłębiające się wyrzuty sumienia powodują, • iż mężczyzna wyznaje Sarze prawdę. Dokładnie opisuje jej całe zdarzenie z wieczoru 1986 roku. Wyznaje, że był to nieszczęśliwy wypadek. • Sara jest przerażona tym co usłyszała od swego brata Briana, jednak postanawia powiedzieć Milesowi o całej sytuacji. Nie spodziewa się jednak, iż zostanie oskarżona o chronienie sprawcy oraz znienawidzona przez swego wybranka. • Miles kierowany emocjami zakuwa Briana w kajdanki i pakuje do auta. Nieuwaga i zbyt brawurowa jazda powodują, iż Ryan traci panowanie nad kierownica i powoduje wypadek. Na szczęście oboje uchodzą z niego cało z niewielkimi ranami. Na miejscu zdarzenia zjawia się Sara i zabiera brata do szpitala. Miles odjeżdża pełen wątpliwości (nie wie jak postąpić w stosunku do winnego). Po pewnym czasie postanawia śledzić chłopaka aby przeprowadzić z nim ważna rozmowę ( częściowo wpływają na nią dogłębne wyjaśnienia Sary). Obaj mężczyźni spotykaj się na cmentarzu. Ryan postanawia puścić Brian wolno jednak zabrania mu aby kiedykolwiek i komukolwiek przyznał się do tego co zrobił. • Miles podejmuje także decyzję o wspólnym wyjeździe z synem w celu przemyślenia wielu spraw. Żegna się z Sarą tak jakby widzieli się po raz ostatni.. . • Jednak uczucie bierze górę i zakochani wracają do siebie ponownie. •
Książka jest pewnym rodzajem dramatu przeplatanym z powieścią romantyczną w tle. Czytając ją stajemy się nie tylko świadkami wielkiej miłości ale również detektywami, chcącymi wspólnie z Milesem rozwiązać zagadkę śmierci jego żony i schwytać sprawcę. •
• Do samego końca nie wiemy kim jest podejrzany o zabójstwo. • Z wątku, w którym sprawca opisuje zdarzenie nie dowiadujemy się kim jest ani czym się zajmuje. • Książka trzyma w napięciu do ostatnich chwil i wywołuje wiele wzruszających emocji. Na szczęście jednak wszystko dobrze się kończy.
Dyskusje
Opis
Inne tytuły: | Millionaires Dying to tell Three weeks in Paris Milionerzy Trzy tygodnie w Paryżu Cena tajemnicy |
---|---|
Autorzy: | Nicholas Sparks Robert Goddard Barbara Taylor Bradford Brad Meltzer |
Tłumaczenie: | Elżbieta Zychowicz Elżbieta Piotrowska Michał Madaliński Anna Kołyszko (1953-2009) Elżbieta Piotrowska-Zychowicz Elzbieta Zychowicz Piotr Art |
Lektor: | Jacek Kiss |
Wydawcy: | Wydawnictwo Albatros-Andrzej Kuryłowicz (2001-20113) Reader s Digest (2002-2004) Wydaw. Słówko (2001-2003) Wydaw. Bertelsmann Media (2002) Polski Związek Niewidomych. Zakład Nagrań i Wydawnictw |
Serie wydawnicze: | Seria Pi Literka Pi Seria Pi 2 Książki Wybrane Książki Wybrane Reader's Digest Pi - Albatros |
ISBN: | 9788378858881 83-7311-472-6 83-87834-03-3 83-87834-07-6 83-87834-17-3 83-905429-1-9 978-83-7359-665-8 978-83-7659-256-5 978-83-7659-697-6 978-83-7885-793-8 978-83-7885-861-4 978-83-7885-920-8 978-83-7985-627-5 83087834-07-6 83-87834-07-3 978-837539-665-8 978-83-7359-256-5 978-83-7359-697-6 978-83-7659-6976-6 |
Autotagi: | audiobooki dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne |
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści
69 rekordów bibliograficznych,
pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.