Preferencje barwy dźwięku i zdolności muzyczne w nauce gry na instrumencie dętym:
badania edukacyjne nad adaptacją "Teorii uczenia się muzyki" E. E. Gordona
Autor: | Paweł A. Trzos |
---|---|
Wydawca: | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny (2009) |
ISBN: | 978-83-62135-09-7 |
Autotagi: | druk |
Źródło opisu: | Centrum Doskonalenia Nauczycieli Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Koninie - Katalog księgozbioru |
|
|
Recenzje
-
Preferencje barwy dźwięku i zdolności muzyczne w nauce gry na instrumencie dętym • Książka Pawła A. Trzosa jest naukowym opisem przeprowadzonych badań edukacyjnych nad polską adaptacją problematyki zdolności muzycznych i preferencji barwy dźwięku instrumentalnego w świetle amerykańskiej Gordon’s Theory of Music Learning. Jest to pierwsza poważna naukowa próba wyjaśnienia postępów i osiągnięć uczniów w nauce gry na instrumencie oraz czynników warunkujących powodzenie w tym zakresie. Osiągnięte wyniki mogą przyczynić się do teoretycznego pogłębienia wiedzy w obszarze edukacji muzycznej oraz ułatwić opracowanie programów praktycznego nauczania gry na instrumentach. Publikacja dobrze wpisuje się w proces wzbogacania dorobku teoretycznego i empirycznego pedagogiki muzycznej jako dyscypliny naukowej. /.../ Książka Pawła Trzosa może odegrać ważną rolę dydaktyczną, instruktażową i być źródłem inspiracji dla dalszych prac w tej dziedzinie. /Z recenzji dr hab. Ewy A. Zwolińskiej, prof. UKW
Dyskusje